Starboard Foils - табличка та мої коментарі про версії фойлів

Якщо хтось обирає собі фойла, то наступна інфа може стати у нагоді.

Табличка порівняння фойлів від старбордів, французські підписи, але все зрозуміло. Вітер в узлах, ділимо навпіл щоб отримати м/c.

Перш за все: старбордовськы фойли бувають алюмінь та карбон. Різниця в виконанні тільки в "щоглах" (вертикальна стойка в фойлі називається mast) - в карбоновій версії вона трохи вужча та карбонова, в алю - більш широка, профіль має пласку частину посередині (мабуть то не найефективніше рішення). Крила однакові, фюзеляжі однакові.  І різниця в ціні - кілобакс, карбонова щогла окремо коштує кілобакс. Гонщики купують карбон, хрюрайдери такі як я - алю.

Далі: цих фойлів є дві великі гілки: вейвові та фрірайд-рейсові. Вейвових не бачив вживу, нічого не скажу. Тож коментую саме фрірайд-рейсові, вони найбільш підходять під наші болотні умови. І як раз вони є в табличці.

Третє: з цієї картинки будь-який фойл можна перекомбінувати з будь-яким іншим - посадки крил та стабів однакові (і в тому є різниця з вейвовими, там інші стандарти). Тобто можна купити якусь модель, а потім докупати меньші (чи більші) крила, комбінувати їх по своїм потребам.

 

Тож, які розміри бувають та як обрати?

Щогла - буває 75, 85, 95. Здається що чим вона довша, тим з більшої висити можна наїкнутися.  Тож для початківців 75 виглядає більш безпечною опцією. З іншої сторони, керування фойлом то такі осциляції вгору-вниз, де якщо помиляемся внизу, то чепляємося за чоп і то недобре, а коли вилітаємо занадто вгору, то фойл губить воду, провалюється и можна впасти. І чим довша щогла, тим більший зазор на осциляції. Тим більше часу на реакцію.

Є ще одна важлива штука - якщо хочеться їздити рейс, то вся конструкція в бєйдевінд їде дуже сильно нахиленою навітер, і тут довга щогла - must have. Рейс - це апвінд-даунвінд с вітрилом 9-10м2. А якщо їздити в галфінд з 6-7м2, до 75 або 85 підійдуть.

 

Фюзєляж - буває 75, 95, 115. Короткий менш стабільний, довгий більш стабільний. Але це не все. Довгий фюзеляж виносить крило вперед, тому сила, що виштовхує дошку вгору, прикладується ближче до передньої ноги (а інколи до шарніру). Відповідно треба цю силу втримати. Довгий фюз відчувається дуже потужним, короткий - менш. Кажуть що до 115 фюза обовязкова фойлова 91см дошка або формула 100см. В мене 95см фюз та 85см слаломка.

 

Переднє крило - 550, 800, 1000, 1100. Колективна думка фойлерів нашого озера  - 800 оптимальна. Коли я (75кіло) вчора літав на 800 і не знав проблем, власник 110кіло та 1100 крила ховався у вітрової тіні від "чортового шквалу 5мс", бо було занадто. А 3мс для нього (і для мене) замало. Інший чувак 75кіло з РСХ досвідом каже що 1000 для нього занадто потужно і завжди катає на 800.

550 для початку не треба, бо вчитися краще в лайтвінд. 550 то для швидкості коли вітру багато.

 

 

Стаб - 255, 330, 500. Чорт його знає, колективної думки нема. Теоретично більший стаб дає більшу стабільність, але є ще момент - старборди виставляють стаб не нейтрально, а з негативним кутом атаки, тобто він завжди тягне вниз і чим швидше їдеш - тим сильніше тягне вниз, піднімаючи відповідно нос і посилаючи фойл у космос. Тому я маючи 330 на поривах в 7мс думаю купити 255.  Стою 100% не передній нозі, давлю мфп та мрію про 255 :)

 

І на десерт, третя колонка показує рекомендований діапазон вітру. Це першій параметр на який дивляться страждаючі від гострої вітрової недостатості.  Що ми бачимо? Що слалом з 550крилом взлетить від 6мс, майже всі інші - від 4мс, а рейс та рейс-лтд навіть від 2.5мс. Причому рейс - на 800м крилі, а рейс-лтд на 1000м. Я бачив як Стів Аллєн взлітав в ~2.5мс, але простим вікенд-ворріорам типу мене таке кунфу тільки сниться. Тож орієнтуємося на 4мс, це реальна оцінка. Тож, крила 1100 та 1000 - скоріш не потрібні. 800ка - оптимальна.

Комментарии

Ветровой диапозон?

ато стабильные 4-5 нам тоже только сняться.

А че дядя, которому 5мс много не возьмет плавник 50?

я так понимаю, алю версия килобакс стоит?

+1
-3
-1
2 октября 2019 // 07:35 []
Аватар пользователя Леха

Там в табличці воно є, зазвичай 4-10мс. Ті хто вміють, можуть і в 15мс. Стабільного вітру і в нас нема,  на поривах взлітаєш, на провалах літаєш )

Найдешевший магаз що я надибав - starboard.cz, вийшло 980Е за алю.

 

+1
-3
-1
2 октября 2019 // 09:17 []